علم واموزش
علم واموزش
بیاموزیدواموزش دهید

تفسیر 1-:بعضی اوقات پیش می آید یه كار را میخوای انجام بدی ؟اما !ا هر راه كار را كه انجام میدی تا بتونی كار مورد نظرت را انجام بدی را نمی تونی عملی كنی مثلا قصد داری تو یه آزمون برترین تراز را كسب كنی اما هر چی درس میخونی نتیجه مورد دل خواهت را به دست نمیاری. یا با یكی از دوستات سر یه موضوع مشكل داری اما خجالت میكشی بهش بگی یا این كه قصد داری تو كارت موفق بشی و به مقام بالاتری دست پیدا كنی اما هر كار كه انجام میدی را نمی تونی انجام بدی خلا صه به هر دری كه میزنی از راه چپش میای بیرون همه این مسائل سر این موضوع كه هدف ثابتی نداری . با خودت معلوم نمیكنی واقعا هدف چیه هر روز یه برنامه ی جدید برا خودت میچینی از قدیم گفتن آدم همه كاره هیچ كاره است چون هیچ كس نمیتونه در آن واحد چند كار را هم زمان به طور عالی انجام بده باید پله به پله مرحله به مرحله پیش بری .

راه كار:به نظر من اگه یه هدف مشخصی برای خودت تعیین كنی و اون هدف را همیشه برای خودت مرور كنی حتما به اون چیزی كه می خوای میرسی مثلا هدفی را كه داری رو كاغذ بنویس و جای كه همیشه جلوی دیدت باشه نصب كن یا این كه هدفت را به صورت یه عكس در بیار و روی صفحه ی گوشیت بزارتا همیشه هدفت یادت بمونه انجام بدی حتما جواب میگیری.


تفسیر 2:نمیدونم چرا بعضی اوقات وقتی تو زندگی بعضی ها تجربه به دست می یاران ناشكری میكنن ناراحت هستن اون هم چرا ناراحتن چون تجربه ای كه به دست آوردن بد بوده این ر ا به طور قاطع میگم هر شكست پیروزی به دنبال دارد البته اگر آدم صبوری باشی همیشه زندگی اون جور كه شما میخواید نمی چرخه؟ همیشه سرنوشت اون جور كه شما انتظار دارید براتون رقم نمیخوره ؟ همیشه كاری كه مد نظرتون را به طور كامل نمی تونی انجام بدیدامابه جای اون نتونستن ها و اون نشدن ها چیزی به دست میاری كه اسمش تجربه است وقتی توم زندگی تجربه ای رزا كه به دست میاری هر چند هم كه برات سخت باشه را تحمل كنه و اگر به ضررت تموم شد سعی كن تو زندگیت طوری بر خورد كنی كه دوباره تكرار نشه باخودت بگو تجربه ای كه به دست آوردم راحت نبو به خودت اعتماد به نفس بده مثلا اگر یك بار شكست عشقی داشتی برای بار دوم اگه یه نفر دیگه عاشقت شد مثل دفعه پیش بد انتخاب نكن مواظب باش همهی جوانب را بسنجشرایط گذشته ای را كه برای شكست اول سرت اومد را مرور كنتا برای این بار عشقی پر از امید و آرزو داشته باشی اگر از یك دوست یك همكار یك هم كلاسی ضرری بهت رسید وقتی میخوای كسی را جایگزین اون كنی مواظب باش اخلاق و رفتارطرف مقابلت را ازش بپرس عادت های را كه اون داره را با عادت های خودت مقایسه كن اگر بد ضد تو بود بدون تارف بهش بگو یاد بگیر در برار دیگران بتونی نه بگی اگه بهت كار بدی پیشنهاد كرد یاد گرفته باشی كه بهش نه بگی از تجربه های كه تو زندگی گرفتی استفاده كن تا پیشرفت كنی .



تفسیر 3:همیشه به خاطر داشته باش تو برای آنچه كه دوست داری بشوی نیاز به زمان داری نیاز به مشورت داری نیاز به فكر داری نیاز به دیگران داری همیشه از خودت انتظاارهای بیش از حد نداشته باش و مطمئن باش تو میتوانی آن چه كه می خوهی بشوی تو برای موفق شدن در زندگی به دنیا آمدی ای نه برای شكست.



تفسیر 4-وقتی داری برای به دست آوردن یك چیز تو زندگی تلاش میكنی همیشه این را مد نظرت داشته باش كه آیا من !برای این چیزی كه تلاش میكنم برسم مناسبم ؟ آیا من از این كار بر میآیم ؟آیا من توان كافی برای انجام این كار را دارم ؟ و اگر داشتی كار مورد نظرت را انجام بده .بعضی از افراد كارهای از خود انتظار دارند كه واقعا در حد آنها نیست ؟ یا چیزی میخواهند بشوند كه شرایط لازم را برای آن كار ندارند. و وقتی برای انجام این كار پیش می روند باعث می شود شكست بخورند و از خود نا امید شوند آخه یكی نیست به این جور آدم بگه؟ دوست عزیز كاری را كه خودت میدونی نمی تونی انجام بدی را چرا قصد میكنی انجام بدی همیشه كاری را انجام بده كه شرایط -زمان -خانواده- موقعیت- توان -تو اجازه بده اون را انجام بدی مثلا تو طاقت دیدن خون را نداری میخوای جراح بشی ؟ مثلا قدرت بیان خوبی نداری میخوای یه منشی بشی ؟ مثلا تو درس ریاضی ضعیفی میخوای رشته حسابداری بخونی و........................... خیلی چیزای كه اصلا حتی تو دوست هم نداری اما چون فلان دوستت انجام داده تو هم باید انجام بدی. همیشه مطابق سرشت خود باش تا پیروز باشی هیچ وقت حسرت دیگران را مخور شاید توهم چیزهای داشته باشی كه دیگران حسرت آن را بخورند تو می توانی آنچه می خواهی باشی به شرط آن كه مطابق طبیعت خودت باشد نه دیگران .


تفسیر 5-بعضی اوقات ما میخواهیم كاری انجام بدیم اما دوست داریم فقط خودمون باشیم. و بس هیچ كس خبر نداشته باشه؟ اما این كار كاملا غلط وقتی یه كاری با مشورت انجام بشه یه بزگتر تو جریان باشه نتیجش خیلی بهتر ه تا این كه چند تا آدم هم سن خودت در جریان باشن دوست عزیز اگه میخوای كاری انجام بدی حتما خانوادت را در جریان بزار . حالا اگر هم با خانوادت مشكل داری از یه بزگتر كمك بگیر اگر هم بزگتری نیست كه كمكت كنه برو با مشاور مدرسه در جریان بزار؟ برو بایه روان شناس در جریان بزار تا هیچ وقت شكست نخوری یا كاری انجام بدی كه دیگه راه برگشتی توش نباشه چون هیچ كس به اندازه كافی عاقل نیست حتی من هر كار كه میخوام انجام بدم با بزگترم در جریان میذارم دوست عزیز این را دوستانه و صادقانه میگم پشیمون نمی شی تو مسائل حساس زندگیت با یكی مشورت كن حتما نتیجه ی بهتری به دست میاری تا این كه تنها خودت تصمیم گیرنده باشی ..



تفسیر6: ما به اعتماد زیادی نیازی داریم تا به اهدافمان دست پیداكنیم.همیشه اعتماد به خودمان و دیگران داشتن باعث موفق شدن است. باعث پیشرفت و ترقی است. بی اعتمادی ریشه خیلی از شكست هادر زندگی است. اگر در زندگی به فرد مقابلت- به دوستت- به همسرت -اعتماد داشتی پیشرفت میكنی در غیر این صورت بی اعتمادی نسبت به خانواده -دوست و همسر باعث جنجال باعث دورغ گفتن و باعث ایجاد خیلی از خلل ها در زندگی افراد می شود .كلید اعتماد صداقت و راست گویی ست اگر در زندگی فرد صادقی باشی 100 درصد دیگران خواسته و ناخواسته به تو اعتماد میكنند اما مخفی كاری و دوروغ اعتماد را از بین می برد و ایجاد فاصله ها می شود به خود اعتماد كن تا دیگران به تو عتماد كنند.


تفسیر 7:بعضی اوقات تو یه كار انجام میدی و یكی از دوستات در مورد كاری كه تو كردی نظر میده اما تومبدت میاد بدون كه این كار خوبی نیست اگر میخواهی پیشرفت كنی پزیرای نظرات دیگران باش حتی اگر از نظری كه دیگران در مورد تو میدهند راضی نباشی اما گوش كن هیچ وقت به تهدیدهای كه دیگران به تو میكنند اعتنا نكن چون بعضی از انسان ها از پیشرفت دیگران حسرت می خورندبرای همین در صدد هستند كه با ترددكردن فرد مقابل را از انجام آن كار منصرف كنند حتی در بعضی موارد بوده كه یك مادر به فرزند خود حسادت میكند یك خواهر به خواهر خود یك هم كلاسی به همكلاسی و در خیلی موارد دیگر ............همیشه پزیرای انتقاد دیگران باش هر چند میل تو نباشد اما هیچ گاه تردیدهای دیگران را جدی نگیر و به آنها جمله شماره 7 را بگو.


تفسیر 8:همیشه انسان ها از پیروز شدن لذت می برند و دوست دارند هر كار را كه انجام میدهد به پیروزی ختم شود و این در صورتی میسر می شود كه بتوانند با سختی ها مقابله كند بتوانند مشكلات را باصبر پشت سر هم طی كند وقتی تو در یك راه پیروز می شوی كه بتوانی با موانع را كم كم از سر راه خود برداری و با آن مقابله كنی كلید هر پیروزی پشت سر گذاشتن موانع و مشكلات است .



تفسیر 9-اگر در زندگی قصد داری آدم موفقی شوی همیشه كارهای را كه مد نظرت هست را در افكارت مرور كن.



تفسیر10:مادر سرنوشت پشتكار است با پشتكار داشتن به هر چه می خواهی می رسی.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1390برچسب:10نکته روانشناسی,نکات روانشناسی,نکته علمی, توسط masoud