علم واموزش
علم واموزش
بیاموزیدواموزش دهید

با گسترش تکنولوژی و عرضه ی لپ تاپ ها و نوت بوک های سبک با مشخصات و سیستم های قوی بیشتر افراد خرید لپ تاپ رو که قابل حمل هم هست به رایانه ترجیح میدن. ولی با این حال یک مشکل عمده وجود داره و اینکه باید در مکانهای مختلف در پی پریز برق بگردید!

در اینجا قصد داریم مهمترین نکات رو برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ با شما در میون بگذاریم تا اگر جایی بودید که به برق دسترسی نداشتید بتونید ساعاتی بیشتر از رایانه ی همراه خودتون استفاده کنید.

البته قصد نداریم در مورد مسائلی که تقریبا همه اطلاع دارند صحبت کنیم (هرچند اگر در بخش دیدگاه ها تمایل داشتین بگید تا در این زمینه هم مطالبی رو برای شما در سایت قرار بدیم) ، مسائلی مثل



- کم کردن نور صفحه نمایش

- کاهش تعداد نرم افزارها و برنامه های درحال اجرا

- خاموش کردن درایو DVD

- خاموش کردن وایرلس و …
مواردی هستند که هرجایی میتونید اونها رو ببینید. نکات مهمی هم هستند ولی نکات ناگفته ی دیگری هم وجود داره که در ادامه به اونها خواهیم پرداخت:



افزایش طول عمر کلی باتری



راحت ترین کار برای کم کردن عمر باتری خراب کردن اون هست! و برای اینکار دو عامل مهم وجود دارد:

A نگهداری باتری در دمای بالا (محیط گرم)

B استفاده از شارژر نامناسب (شارژر با ولتاژ نامناسب)

برای مورد دوم در صورتی که از شارژر اصل دستگاه استفاده میکنید که جای نگرانی نیست ولی برای شارژرهای جایگزین حتما به ولتاژ اون توجه کنید.

و اما نکاتی که از افزایش دما محیط باتری جلوگیری میکنن:

۱) از خنک کننده های لپ تاپ استفاده کنید ، این خنک کننده ها با قیمت پایین در بازار موجود هستند.

۲) از قرار دادن لپ تاپ در مکان های نرم مثلا روی بالش ، روی تخت و … خودداری کنید ، این مکان ها باعث بسته شدن مسیر فن تهویه و در نتیجه باعث افزایش دمای سیستم و باتری میشوند

۳) تمیز کردن مداوم میز کامپیوتر شاید در نگاه اول بی ربط به نظر برسه ولی گرد و خاک موجود روی میز به مرور زمان در فضای اتصالات باتری و لپ تاپ و همچنین در ورودی های فن دستگاه قرار میگیرند و باعث اختلال در عملکرد دستگاه میشه و تاثیرگذار هست.

۴) لپ تاپ رو در جایی قرار بدید که دمای اون محل از ۲۵ درجه سانتیگراد بیشتر نباشه.در صورتی هم که قبل از استفاده از لپ تاپ متوجه شدید که گرمتر از ۲۵ درجه است اول اون رو به جای خنکتر منتقل کنید و بعد شروع به استفاده کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1390برچسب:, توسط masoud